۱۳۸۸ تیر ۸, دوشنبه

تعيين ضريب پايداري سد خاکي با شبکه عصبي


Determination of earth dam sloop stability factory by neural network

در این پایان نامه سعی شده است که دو موضوع علمی روز یعنی پایداری شیروانی و شبکه عصبی بحث شود و ضریب پایداری شیروانی سد خاکی با شبکه عصبی تعیین و با خروجی های نرم افزار المان محدود Plaxis مقایسه می شود. برای آموزش این که عصبی از اطلاعات بدست آمده از مدل نزدیک به 300 سد خاکی در نرم افزار المان محدود Plaxis استفاده شده است.
در تحلیل پایداری شیروانی ها، محاسبه ضریب اطمینان برای سطح لغزش معین ، سابقه ای بیش از 70 سال دارد. تحلیل پایداری شیروانی به منظور تعیین ضریب اطمینان در سطح لغزش مورد نظر و تعیین محتمل ترین فرایند گسیختگی و کمترین ضریب اطمینان مربوطه به آن، انجام می گیرد.
در روشهای تعادل حدی به منظور تحلیل پایداری شیروانی معمولاً لازم است تا سطح لغزش بحرانی که کمترین ضریب اطمینان را دارد تعیین شود، اغلب روشهای تعادل حدی برای تحلیل پایداری شیروانی، سطح لغزش را با شکل های مشخصی مانند دایره ای و یا اسپیرال لگاریتمی در نظر می گیرند. این فرضیات به منظور سادگی کار و دوروی از پیچیدگی های سطح لغزش دلخواه است.
در این پایان نامه نشان داده شده که چه الگوی آموزشی با چه تعداد لایه و چه تعداد سلول و چه نوع تابع تحریک بهترین یادگیری را داراست و همچنین سعی شده است تاثیر پارامتر ها موثر بر روی ضریب پایداری شیروانی سد خاکی تعیین گردد. 6 پارامتر مهم و تاثیر گذار در پایداری سد خاکی در نظرگرفته شده است که این پارامترها عبارتند از ارتفاع سد (H)، عرض تاج سد (B)، شیب دامنه سد (Ө)، ضریب اصطکاک داخلی(φ)، وزن مخصوص خاک(γ) و ضریب چسبندگی خاک (C) می باشند. در این پایان نامه در مورد تاثیر پارامترهای بالا در ضریب پایداری شیروانی تحقیق شده است. در این تحقیق پارامترها به دو گروه پارامترهای مستقل و پارامترهای وابسته تقسیم شده است. در این تحقیق از نرم افزاری المان محدود پیشرفته Plaxis که برای تحلیل تغیر شکل ها و پایداری در پروژه های مهندسی ژئوتکنیک کاربرد دارد، استفاده شده است. این نرم افزار توسط موسسه Center for Civil Engineering Research and Codes (CUR) نیز مورد تائید وپشتیبانی قرار گرفته است. در مجموعه داده های بدست آمده از Plaxis فشار آب بالا دست سد بوسیله محاسبات جریان در حالت steady state لحاظ شده است.

Determination of earth dam sloop stability factory by neural network PDF

امیدوارم این فایل مشکل قبل را نداشته باشد لطفا دانلود کنید اگه به مشکلی برخوردین با من تماس بگیرید
واژگان کلیدی: سد خاکی، ضریب پایداری، شبکه عصبی مصنوعی، تابع تحریک، المان محدود، پارامترهای موثر، پارامترهای وابسته، پارامترهای مستقل، Plaxis

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر